logo D360

Zacznij

Od razu. Bez kosztów. Z pełną funkcjonalnością.
Z kontem na którym będziesz mógł kontynuować pracę.

Podaj adres e-mail:

Przejdź do ekranu logowania

Podaj nazwę firmy która została podana przy rejestracji

CRM dla deweloperów – czym się różni od rynkowych standardów?


2022-12-30

Oręż w walce o klienta 

Oprogramowanie typu CRM (customer relationship management) już od wielu lat stanowi podstawowe narzędzie działów handlowych w wielu branżach. Nie tylko porządkuje kwestie procesu obsługi od pierwszego kontaktu aż po transakcję, ale przede wszystkim jest narzędziem, które skrupulatnie zbiera dane, rezultaty akcji handlowych. Te informacje można następnie wykorzystać do przeprowadzenia analiz i audytów, które  mogą dać podstawę do tworzenia zdecydowanie bardziej trafnych strategii sprzedażowych. Efektem korzystania z oprogramowania CRM powinna być optymalizacja działań handlowych wobec najbardziej perspektywicznych kontrahentów i klientów oraz budowa trwałych relacji biznesowych.

CRM dla dewelopera, agencji reklamowej, firmy produkcyjnej…

Wraz z rozwojem oprogramowania i potrzeb jego użytkowników zaczęto dostrzegać cechy charakterystyczne wielu branż. Możliwość dostosowania procesu sprzedaży do specyfiki klienta oraz wymagań procesu obsługi stała się wartościową cechą aplikacji do zarządzania relacjami z klientem. Firmy, które zdobyły początkowe doświadczenia pracy z CRM, zaczęły następnie poszukiwać takich rozwiązań, które najlepiej potrafiły się wpasować w ich procesy i potrzeby. W rezultacie na rynku pojawiło się wiele rozwiązań typu open source, które dawały nieograniczone możliwości personalizacji i modyfikacji. Wiązało się to jednak z długotrwałym i kosztownym procesem wdrożenia. Bo chociaż inwestor otrzymywał w końcu narzędzie dopasowane do jego biznesu w każdym aspekcie, to cena wdrożenia była dla wielu przedsiębiorców i skali ich interesów barierą nie do pokonania. Na szczęście na rynek zaczęły też trafiać gotowe rozwiązania dedykowane konkretnym branżom. 

Czym różni się CRM dla deweloperów od innych CRMów?

W dużym skrócie? Specyfiką produktu i klienta. Co to oznacza w praktyce? Zacznijmy od produktu. Mieszkania, szeregowe i domy to wyjątkowy rodzaj produktu. Podzielenie inwestycji na jej przedmioty w CRMie to klucz do skutecznej i bezproblemowej sprzedaży. Warto pamiętać, że często może dochodzić do sytuacji w której jedno mieszkanie jest przedmiotem zainteresowania wielu potencjalnych klientów, często prowadzonych przez innych doradców klienta. Brzmi jak gotowa recepta na chaos, ale to właśnie w takich przypadkach możliwość powiązania klienta z przedmiotem inwestycji jest tą małą różnicą, która powoduje deweloperzy mają o jeden problem więcej z głowy. 

Wracając do klientów i ich wymagań, warto aby system CRM  dedykowany dla branży nieruchomości zawierał elektroniczny obieg dokumentów. Łatwe generowanie ofert, wizualizacji czy umów wstępnych znacząco poprawi szybkości i jakoś obsługi klienta. Nie zapominajmy też o integracji z narzędziami zewnętrznymi. Dla wielu deweloperów strona internetowa to jedno z podstawowych narzędzi handlowych, ale strona zintegrowana z systemem CRM to już narzędzie, które może dostarczać zapytań ofertowych uzupełnionych o istotne informacje o przedmiocie inwestycji i jednocześnie generować zadanie dla działu handlowego. Taka automatyzacja znacząco poprawia jakość obsługi klienta. 

Pełna kontrola nad procesem sprzedaży

System CRM dostosowany do potrzeb pracowników branży nieruchomości daje pełną kontrolę nad procesem sprzedaży i pozwala go optymalizować. Prowadzone działania sprzedażowe można w czytelny sposób raportować mierząc nie tylko skuteczność sprzedaży, ale także zachowania konsumentów, co zdecydowanie ułatwia planowanie kolejnych akcji sprzedażowych i marketingowych. Integracja kluczowych danych w jednym miejscu i ich łatwa analiza są często czynnikami, które powodują, że efektywność pracy z czasem wzrasta. Dlatego kończąc rozważania nad inwestycją w CRM w pełni dopasowany do branży zadaj sobie pytanie nie czy warto, ale co by było gdyby to narzędzie było elementem całego systemu ERP stworzonego z myślą o budownictwie.


Wróć